Sæt dine nyhedsmails i system

Publiceret i: - 10 nov, 2011 Kommentarer lukket til Sæt dine nyhedsmails i system

Tilbyd læserne ny og værdifuld information

Regelmæssig udsendelse af nyhedsmails med relevant og interessant indhold er en effektiv måde at fastholde og forny kommunikationen med dine kunder & leads. Kravet til godt indhold er dog, at modtagerne ikke kun overlæsses med salgsfokuserede budskaber eller gentagelse af de samme budskaber. Hvis dine nyhedsmails har værdifuldt indhold og præsenteres flot med tekst, billeder, og måske endda video – så er modtageren mere motiveret til at læse og abonnere på dine nyhedsbreve. Du kan her læse mere om reglerne for markedsføring via Email.

Skab bedre kunderelationer og få målbare fordele med mailsystemerne

Med automatiserede nyhedsmail-systemer får du flere fordele i forhold til blot at udsende nyheder fra dit eget mailprogram:

  1. Flotte og præsentable (html) nyhedsmails med tekst, fotos og måske video
  2. Mulighed for at segmentere modtagerne efter fx interesseområde, produkter etc.
  3. Online rapporter og live statistik på udsendelsen – hvem, hvad, hvor, hvornår åbnes mailen
  4. Mulighed for A / B split-test til optimering af dine budskabers resultat
  5. Automatisk tilmelding, opdatering og afmelding af abonnenter via en abonnementsformular
  6. Optimal visning af indholdet i næsten alle mail-klienter plus en fall-back-løsning via web
  7. Autoresponder – sæt autopilot på dine nyhedsbreve

Sæt autopilot på dine nyhedsbreve med en autoresponder

Mange nyhedsmail-systemer tilbyder en såkaldt autoresponder funktion. Det er et system til automatisk at styre udsendelsen af dine nyhedsbreve ud fra et foruddefineret tidsstyret skema. På den måde udsender systemet fx en velkomsthilsen til nye abonnenter, eller en opfølningsmail efter 2 uger – det er op til dig at fastlægge en strategi herfor.

Nyhedsformen på din email marketing kan varieres

Du behøver ikke hver gang at forberede lange tekster til dine udsendelser. Prøv i stedet at variere formen:

  • Kort nyt – en slags postkort marketing med kun et enkelt budskab
  • Nyhedsbrevet – opbyg kunderelationer med aktuelt og læseværdigt indhold
  • Catalog E-mails – en produktoversigt eller serviceoversigt med Call-to-Action links
  • Pressemeddelelsen – kunderelevant virksomhedsnyt eller produktlancering

Systemer til automatiseret og brugervenlig email marketing

Der findes rigtig mange muligheder at vælge imellem – ligesom hvert system har forskelligt fokus og fortrin. Se fx:

En effektiv kommunikationsplatform til overkommelig pris

Vi foretrækker at arbejde med Campaign Monitor, som er veludviklet, fleksibelt og let kan håndtere flere kunder. Det koster typisk kr.  5-6.000,-, hvis vi skal implementere et komplet nyhedsmailsystem og en skabelon – der er mange detaljer & valg, som afgør den samlede pris.

Herefter fakturerer vi kr. 100,- i startgebyr + 10 øre per modtager ved hver udsendelse. Du vælger om du selv vil opbygge hvert nyhedsbrev – eller om vi skal gøre det for dig på timepris, så du kan koncentrere dig om indhold & strategi. Ved hyppige udsendelser eller mange modtagere kan et månedsabonnement være en billigere løsning.

Kontakt os og book et møde om, hvordan du får integreret et automatisk system til dine nyhedsmails. Vi hjælper også gerne med at skabe indholdet til dine nyhedsmails eller fungere som webmaster/webredaktør for dig.

Start gratis med at opleve nyhedsmailsystemet i praksis, ved at tilmelde dig vores eget Nyhedsbrev ”TeamUp”. Det er hurtigt og nemt at framelde dig igen via et link i de tilsendte nyhedsbrev.

Lukket for kommentarer.